Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2009

Ή ΣΤΡΑΒΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΑΛΟΣ Ή ΣΤΡΑΒΑ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΜΕ

Είχαν περάσει κιόλας 12 ώρες, απ΄ τη στιγμή της λιποαναρρόφησης του πορτοφολιού μου απ’ τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 κι ακόμα να το χωνέψω. Κατάλαβες φίλε μου; Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι. Πράσινη ανάπτυξη και πράσινα άλογα σου λέει μετά. Οι προηγούμενοι τουλάχιστον, μου έδιναν κι ένα διχίλιαρο, μόνο και μόνο για να την αποσύρω την αντίκα. Και προθυμοποιήθηκαν να με πληρώσουν αντί να τους πληρώνω με τα τέλη κυκλοφορίας τους. Κι ετούτοι, το μόνο που έκαναν για το περιβάλλον, ήταν να βάλουν πρόστιμα σε εμένα τον «βρωμιάρη». Που η μόνη μου αμαρτία είναι, πως δεν είχα ούτε ένα ευρώ, για ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Κι η μόλυνση, μόλυνση. Και δεν πάει να κουρεύεται και το περιβάλλον…Έκατσα στον υπολογιστή να γράψω στο troktiko τον καημό μου, πάνω που χτύπησε το τηλέφωνο που έχω συνδεδεμένο στον υπολογιστή μου. Ανοίγω την κάμερα και τι βλέπω στην οθόνη; Τον πρωθυπουργό, φάτσα κάρτα …Για μια στιγμή, έμεινα παξιμάδι. Αλλά η πατροπαράδοτη ευγένειά μου, έδωσε τόπο στην οργή κι απάντησα μειλίχια στον φρέσκο μας Πρώθυ!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Παρακαλώ;
ΠΡΩΘΥ: Έλα Βασίλη καλησπέρα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Καλησπέρα πρόεδρε. Καλορίζικος…Να υποθέσω πως ξέρετε και με ποιόν ακριβώς μιλάτε ; τον ρώτησα χωρίς να έχω καλά-καλά συνέλθει…
ΠΡΩΘΥ: Σωστά υποθέτεις….Βρήκα τα στοιχεία σου στην ατζέντα του υπολογιστή του…πρώην εδώ στου Μαξίμου κι είπα να κάνουμε μια χαλαρή κουβέντα…Έχεις λίγο χρόνο;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ο χρόνος, είναι το μόνο που περισσεύει σε έναν άνεργο πρόεδρε.
ΠΡΩΘΥ: Τα λέγατε με τον προηγούμενο; Τα λέγατε;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Που και που…Τις νύχτες κι εκείνος έψαχνε ανώνυμα μέσα στον κόσμο την απήχησή του ξέρετε…Και δεν έπαιζε play station όπως τον κατηγορείτε…Καθόταν και μ΄ άκουγε να του τα χώνω με τις ώρες!
ΠΡΩΘΥ: Εμένα, με άκουσες να τον κατηγορώ ποτέ; Όχι πες μου; Με άκουσες εμένα ποτέ; απάντησε θιγμένος ο πρωθυπουργός.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εσάς προσωπικά όχι· συμμαζεύτηκα κι απ΄ τη μεριά μου, για να συνεχίσω με ιερή αγανάκτηση: Αλλά τα γραφεία τύπου του ΠΑΣΟΚ, το ασκούν ακόμα το άθλημα…Αν και το πήρατε πλέον  το πρωτάθλημα.
ΠΡΩΘΥ: Γραφεία τύπου του ΠΑΣΟΚ; Ποια γραφεία τύπου; Ένα γραφείο τύπου έχουμε όλο κι όλο που να πάρει η ευχή να πάρει· διαμαρτυρήθηκε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Βάλτε και τα κανάλια που λειτουργούν σαν γραφεία τύπου της κυβέρνησής σας και θα δείτε πως όλα δικά σας τα έχετε· σήκωσα το γάντι.
ΠΡΩΘΥ: Υπερβολές· μου απάντησε εκνευρισμένα θαρρώ. Τα κανάλια άρχισαν να μας πολεμάνε απ΄την πρώτη μέρα. Δε παρακολουθείς ειδήσεις;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Για να είμαι ειλικρινής, δε βλέπω καθόλου ειδήσεις. Πίσω από κάθε τι κακό που συνέβη στη χώρα, αισθάνομαι να κρύβομαι κι εγώ όπως μας τα παρουσιάζουν. Και ψυχοπλακώνομαι. Μόνο τον καιρό με την Πετρούλα στο STAR βλέπω.
ΠΡΩΘΥ: Για φαντάσου· είπε ξέπνοα και μόνο που τον άκουσα τον λυπήθηκα. Και συνέχισε: Εσύ και με το που ακούς ειδήσεις, ψυχοπλακώνεσαι… Σκέψου κι εμένα που πρέπει να ξαναφέρω το χαμόγελο στα χείλη σου…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Αμ αυτό που το βάζουμε;  δαγκώθηκα για να συνεχίσω αμέσως ξεθαρρεμένος: Το μόνο που μπορώ να κάνω εγώ γι αυτό πάντως, είναι να σας συμπαρασταθώ…
ΠΡΩΘΥ: Κι όχι μόνο· με κατακεραύνωσε. Και τις ευθύνες μας πρέπει να αναλαμβάνουμε ως πολίτες Βασίλη…Και τις ευθύνες μας…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Νάτα, νάτα, νάτα, νάτα· ψέλλισα με απογοήτευση. Κι άλλες ενοχές κι ακόμα δεν σας είδαμε πρωθυπουργέ μου; Έλεος πια!
ΠΡΩΘΥ: Ή αλλάζουμε όλοι μας Βασίλη ή βουλιάζουμε· μου είπε θυμόσοφα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Το δικό μας το αυτάκι δεν ιδρώνει άλλο πρόεδρε· ανέκτησα το θάρρος μου. Απ’ τα γεννοφάσκια μας δεν ακούμε τίποτα άλλο, απ΄ το «δυστυχώς επτωχεύσαμε». Και δεν τα παίρνουμε πλέον στα σοβαρά.
ΠΡΩΘΥ: Δυστυχώς!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Το δυστύχημα είναι, πως αυτή τη φορά τα πήρε στα σοβαρά ο Αλ Μούνια όμως…Που δεν ξέρει πόσο βιονικοί είμαστε εμείς οι Έλληνες, σε κάτι τέτοιες κινδυνολογίες….
ΠΡΩΘΥ: Αυτή τη φορά τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Και δε γίνεται να τους κοροϊδεύουμε άλλο. Το έλλειμμα που παραλαμβάνουμε είναι διψήφιο.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εκεί σχεδόν που το παραδώσατε στους προηγούμενους το παραλάβατε πρόεδρέ μου. Άδικα παραπονιέστε σήμερα· τόλμησα.
ΠΡΩΘΥ: Τηλεόραση δε βλέπεις μου είπες· άλλαξε βαριεστημένος κουβέντα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Τα ελαφριά και τις ελαφριές βλέπω μόνο. Για να ξεμπουκώσω. Καταλαβαίνετε τώρα.
ΠΡΩΘΥ: Ακόμα κι οι ελαφριές εκπομπές πάντως μας καταχεριάζουν· αναστέναξε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Δεν είναι ακριβώς έτσι… Αυτές ζουν στον κόσμο τους. Κι ασχολούνται ολημερίς με τη Μενεγάκη και με το κόμμα δύο και κόμμα τρία της στα νούμερά της. Ούτε πυρετός να ήτανε τα νούμερα της τηλεθέασης. Ανάθεμα στη φτώχεια μου, που δε μπορώ να ξεμυτίσω απ΄το σπίτι ανάθεμα…
ΠΡΩΘΥ: Ώστε ζουν στον κόσμο τους λοιπόν· γέλασε καλόκαρδα… Θα πρέπει να σε φέρω σε επαφή με τον Πεταλωτή εσένα. Για να αποκτήσει κι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος λίγο χιούμορ. Πολύ ξύλινος έγινε!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εμ πενία τέχνας κατεργάζεται πρόεδρέ μου. Ελέω ανεργίας, κάθομαι σπίτι και παίρνω σβάρνα τις εκπομπές. Μέσα σε μια μέρα μαζεύεται τόσο υλικό, για ένα ολόκληρο σήριαλ για την κατάντια της τηλεόρασης.
ΠΡΩΘΥ: Ενδιαφέρον.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Άσε που οι περισσότεροι παρουσιαστές είναι αγράμματοι.
ΠΡΩΘΥ: Μήπως γίνεσαι λιγάκι υπερβολικός;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Καθόλου. Μόλις σήμερα το πρωί, κάποιο κνώδαλο που αναφέρθηκε στον ιό Η1Ν1 τον… μετάλλαξε σε Υ1Ν1. Ένα γράμμα έπρεπε να αποστηθίσει το κνώδαλο και σ΄ αυτό έκανε λάθος.
ΠΡΩΘΥ: Τόσο καλά λοιπόν; γέλασε με την ψυχή του και σοβάρεψε ξαφνικά: Όχι για να δεις τι κληρονομήσαμε. Ειδικά στην παιδεία.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Μ’ όλο το σεβασμό πρόεδρε, αλλά αυτή η παρουσιάστρια,  θα πρέπει να ξεσκόλισε απ΄τα σκολειά, όταν εσείς  ήσασταν Υπουργός Παιδείας· τόλμησα.
ΠΡΩΘΥ: Θα το ξανασυζητήσουμε σε κάποια άλλη στιγμή αυτό· έκοψε με το μαχαίρι την κουβέντα. Για πες μου κάτι; Με τον προκάτοχό μου μιλούσατε ανοιχτά;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ύστερα από κάμποσο chat, τολμώ να πω,  πως γίναμε και φίλοι. Και τολμώ να πω,  πως πολλές φορές ζητούσε και τη γνώμη μου…
ΠΡΩΘΥ: Κι εμείς φίλοι θα γίνουμε. Και μια καλή αρχή, είναι να μιλάμε στον ενικό. Δεν πιστεύω να σε πειράζει…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εμένα; Καθόλου…
ΠΡΩΘΥ: Πες μου τώρα μια απ΄τις συμβουλές σου στον προκάτοχό μου.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Να είναι κυβερνήτης όλων των Ελλήνων -τον συμβούλεψα κάποτε- κάνοντας στη μπάντα τους Έλληνες όλων των κυβερνήσεων· του απάντησα με καμάρι.
ΠΡΩΘΥ: Απ΄ το αποτέλεσμα φαίνεται πως δεν σε άκουσε όμως· συνοφρυώθηκε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Φαίνεται ε;
ΠΡΩΘΥ: Στη ζωή Βασίλη, τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Στην πολιτική -δυστυχώς- τα πάντα κρίνονται επί των προθέσεων.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Συμπάθα με πρόεδρε, αλλά θα χρειαστώ επεξήγηση φοβάμαι.
ΠΡΩΘΥ: Πρόσεξε και θα καταλάβεις. Τα προγράμματα των κομμάτων τι είναι;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Οι κυβερνητικές τους προθέσεις· στρόφαρα επιτέλους.
ΠΡΩΘΥ: Και το κυβερνητικό τους έργο;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Η προσγείωση στην πραγματικότητα! έλαμψε το πρόσωπό μου.
ΠΡΩΘΥ: Άντε γειά σου!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Σα να διακρίνω μια πρώιμη υπαναχώρηση όμως  πρόεδρε μου· βαλάντωσα. Ή είναι μόνο η ιδέα μου;
ΠΡΩΘΥ: Για άλλους είναι μια απλή  ιδέα. Και για άλλους μια σκληρή πραγματικότητα· το φιλοσόφησε και το βλέμμα του χάθηκε για μια στιγμή…Άνεργος αυτή την εποχή μου είπες;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Κι όχι μόνο αυτή την εποχή. Εδώ και δυο χρόνια Πρόεδρε μου. Μακροχρόνια άνεργος που λένε και τα στατιστικά σας κιτάπια.
ΠΡΩΘΥ: Λυπάμαι· είπε και το εννοούσε. Πολύ λυπάμαι! Λίγη υπομονή όμως…Θα το παλέψουμε κι αυτό.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Σύντομα μόνο σε παρακαλώ…Γιατί λαλήσαμε απ΄ την πείνα οικογενειακώς.
ΠΡΩΘΥ: Κι άλλοι άνεργοι στο σπίτι να πάρει η ευχή να πάρει; θύμωσε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ο γιος μου κι η κόρη μου! Είχαν βρει ένα κομμάτι ψωμί στα stage τα κακόμοιρα, αλλά τους καθάρισε ο Παπακωνσταντίνου με συνοπτικές διαδικασίες!
ΠΡΩΘΥ: Άλλα παιδιά έχεις;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εκτός απ΄τα δύο που σου είπα κι άλλα δύο. Ένα αγόρι στο… 12ο έτος της Παντείου και μια μικρότερη κόρη στο Λύκειο.
ΠΡΩΘΥ: Μη απογοητεύεσαι. Κάτι άλλο θα βρεθεί για τα μεγαλύτερα! Τώρα και με την πράσινη ανάπτυξη, θα ανοίξουμε νέες θέσεις εργασίας. Δουλεύει κανείς άλλος απ΄την οικογένεια τουλάχιστον;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Η μάνα τους ευτυχώς. Στο δημόσιο κι αυτή.
ΠΡΩΘΥ: Ο…. προκάτοχός μου καθάρισε γι αυτήν; με ρώτησε ειρωνικά.

ΒΑΣΙΛΗΣ: Αυτός καλή του ώρα. Δια χειρός Παυλόπουλου!
ΠΡΩΘΥ: Αυτά είπαμε να σταματήσουμε κι εμείς όμως ντε. Και προς θεού, δεν αναφέρομαι στη γυναίκα σου...
ΒΑΣΙΛΗΣ: Φοβάμαι πως δεν έγινα αντιληπτός πρόεδρε. Δικιά σας  συμβασιούχα ήταν αυτή. Και ακόμα πιο δικιά σας πολιτικά. Για να μη αφήνουμε και κενά πίσω στην κουβέντα μας δηλαδή!
ΠΡΩΘΥ: Ώστε δικιά μου λοιπόν; Ελπίζω να της το συγχωρέσεις· το διασκέδασε καλόκαρδα ο πρόεδρος. Και πως τους ξέφυγε;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Να ήταν μόνο αυτή που τους ξέφυγε, ποιος θα νοιαζόταν· αναστέναξα. Ξεχνάς πρόεδρέ μου, ξεχνάς!
ΠΡΩΘΥ: Εγώ; απόρησε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εσύ βέβαια. Ξεχνάς πως στο προ-προηγούμενο debate, οι δημοσιογράφοι ρωτούσαν εναγωνίως τον προκάτοχό σου στου Μαξίμου, τι θα κάνει με τις διακόσιες χιλιάδες συμβασιούχους που τους αφήσατε αμανάτι, όταν φύγατε απ΄ την εξουσία; Μήπως σε βοήθησα τώρα;
ΠΡΩΘΥ: Αφού βολεύτηκε η γυναίκα σου, άστο μη το σκαλίζεις παραπάνω· μου ξεγλίστρησε ο πρώθυ.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Και το περηφανεύεται κι από πάνω η δικιά σου· ξεσπάθωσα.
ΠΡΩΘΥ: Δικιά μας; Τι δικιά μας;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Η σύζυγος ντε. Το ΠΑΣΟΚ –το καυχιέται- είναι το μόνο κόμμα που συνέχιζε να διορίζει τον κόσμο του, ακόμα και σαν αντιπολίτευση.
ΠΡΩΘΥ: Έχει και χιούμορ πανάθεμά την· μου ξαναγλίστρησε. Που εργάζεται δε μου είπες μόνο.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Στην ΕΡΤ. Εκεί που το κόμμα σας παίρνει το… σταλινικό 92% στις εκλογές για τα σωματεία τους! Έτσι για την Ιστορία η πληροφορία. Και επειδή στις επόμενες εκλογές τους, εκεί στην έχουν στημένη οι άλλοι...

ΠΡΩΘΥ: Ας ξαναγυρίσουμε στα δικά σου καλύτερα· πήρε την κατάσταση πάνω του ο πρώθυ. Από σπουδές; Σπούδασες κάτι;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Δασολόγος είμαι πρόεδρε. Με τα μεταπτυχιακά μου και τα διδακτορικά μου, τις γλώσσες μου –ξένες γλώσσες να εξηγούμαστε- κι όλα τα λοιπά δημοκρατικά προσόντα μου…Αλλά εγώ τη σπούδαζα τη ρημάδα τη δασολογία, την εποχή που μας τελείωσαν τα δάση βλέπετε…
ΠΡΩΘΥ: Εμείς θα τα ξαναφτιάξουμε και τα δάση…Για πες μου κάτι άλλο τώρα….Βιογραφικό για γενικός γραμματέας μας έστειλες ή ακόμα;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ούτε που μου πέρασε απ΄ το μυαλό κάτι τέτοιο· κώλωσα με τη σειρά μου. Απ΄ την άλλη όμως, σκέφτομαι πως αν το τολμήσω, θα με δώσει στεγνά ο σπιούνος ο Αρτεμάκης ….Ζούγκλα γίναμε πρόεδρέ μου. Ζούγκλα!
ΠΡΩΘΥ: Άλλος ένα προκατειλημμένος με το ΠΑΣΟΚ κι ακόμα δεν το είδαμε; αγανάκτησε ο πρόεδρος. Σαν πολύ δε βιάζεσαι κι ακόμα δεν κάτσαμε στις καρέκλες μας;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Πρόεδρε, -ανέβασα  στροφές με τη σειρά μου- εγώ δεν είμαι κανάς διαπλεκόμενος να πιστέψω πως μας προκύψατε από καμιά  παρθενογένεση…Έχετε την ιστορία σας κι εσείς τόσα χρόνια πίσω. Νισάφι πια.
ΠΡΩΘΥ: Τιμωρηθήκαμε γι αυτό όμως· αντέτεινε υποτονικά. Δυο τετραετίες στην αντιπολίτευση τη βγάλαμε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Τιμωρηθήκατε αλλά δεν αμνηστευθήκατε κιόλας… Μη τα ισοπεδώνουμε κι όλα…
ΠΡΩΘΥ: Υπομονή….Κάτσε να δεις τα έργα και τις ημέρες μας πρώτα κι ύστερα μας πετροβολάς…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Με όλο το σεβασμό πρόεδρε, τις μέρες σας τις είδαμε…Τα έργα σας μας τα φυλάτε για έκπληξη κατά πως φαίνεται. Εσύ άλλωστε είπες, πως τις εκατό πρώτες μέρες θα μας ….επανεκκινήσεις. Κι οι εξήντα μέρες, πέρασαν κιόλας.
ΠΡΩΘΥ: Μπαμ κάνεις πως είσαι και Νέα Δημοκρατία· απογοητεύτηκε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ήμουνα! Αλλά και ΠΑΣΟΚ έγινα μιάμιση φορά. Φτάνοντας πολύ κοντά, στο… δις εξαμαρτείν…..
ΠΡΩΘΥ: Πες μου πρώτα την ...ολοκληρωμένη φορά που έγινες ΠΑΣΟΚ και ύστερα για τη μισή· γέλασε καλόκαρδα ο πρόεδρος.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Η ολοκληρωμένη φορά, ήταν στις εκλογές που εκλεχτήκατε. Για να μην μπλέξουμε σε ακυβερνησίες και τέτοια. Καταλαβαίνετε τώρα.
ΠΡΩΘΥ: Απόλυτα. Και η άλλη μισή;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Η άλλη μισή ήταν όταν μας πήρατε με μεταγραφή τον Μάνο και τον Ανδριανόπουλο απ΄τη Νέα Δημοκρατία στο ΠΑΣΟΚ…Γιατί εγώ μ΄ αυτούς ήμουνα! Δεν ξέρετε  πόσο με μπερδέψατε τότε…Τότε εγώ πήγα στο ΠΑΣΟΚ αλλά εσείς  πήγατε  στη Νέα Δημοκρατία. Και δεν έτυχε να συναντηθούμε. Εσείς;
ΠΡΩΘΥ: Ποιοι εμείς; Όλοι εμείς; Στον ενικό δεν είπαμε θα μιλάμε;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Θα το προσπαθήσω. Εσύ πρόεδρέ μου;

ΠΡΩΘΥ: Εγώ τι πράγμα;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εσύ  ρωτάω; Τώρα πλέον είσαι   ….ολοκληρωμένο ΠΑΣΟΚ;
ΠΡΩΘΥ: Σαν τι άλλο θα μπορούσα να είμαι δηλαδή; Αίμα έφτυσα να το αναστήσω!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Καλό αυτό. Για να ξέρουμε και τους κανόνες του παιγνιδιού δηλαδή.
ΠΡΩΘΥ: Εσύ όμως, γιατί άλλαξες ξανά μανά; Τι άλλαξε μωρέ μέσα σε μια μέρα; οργίστηκε και δεν το έκρυψε καθόλου.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Αμ αυτό είναι το ριζικό μας· αναστέναξα. Πως δεν άλλαξε τίποτε απολύτως στην καθημερινότητά μας. Και δεν ξέρω αν το 'μαθες, αλλά εμείς οι πολίτες, αλλάζουμε στο πίτς φυτίλι στρατόπεδο πια.
ΠΡΩΘΥ: Μας αδικείς κατάφωρα πάντως· αμύνθηκε ο πρόεδρος.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Και με στείλατε, ξανά μανά, στις κάλπες της Νέας Δημοκρατίας τρομάρα σας· πήρα φόρα και δε σταμάτησα πουθενά.
ΠΡΩΘΥ: Μήπως έπρεπε να μας  δώσεις το χρόνο μας; Μια υπόθεση κάνω….
ΒΑΣΙΛΗΣ: Σαμαρά ψήφισα…Αφού μιλάμε σα φίλοι, πρέπει να τα λέμε όλα.
ΠΡΩΘΥ: Με ποιο κριτήριο ψήφισες Σαμαρά αλήθεια; ξαναζωντάνεψε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Με βάση τον πολιτικό μας πολιτισμό προφανώς· φούσκωσα σα γύφτικο σκεπάρνι.
ΠΡΩΘΥ: Που κολλάει ο πολιτικός μας πολιτισμός τώρα; απόρησε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ε πως; του απάντησα καλοσυνάτα. Να βγάλουμε κανέναν τυχάρπαστο και να βγείτε αύριο να ουρλιάζετε, για τίποτε κωλο-τεντζερέδια της Siemens, όπως θα έλεγε κι ο αείμνηστος ο Βαγγέλης ο Γιαννόπουλος αν ζούσε; Αν είναι να ψηφίσω πρόεδρο, να ψηφίσω κάποιον που πήρε καμιά εικοσαριά εκατομμύρια και να το καταφχαριστηθώ…Κι όχι κάποιον λιγούρη  για καφετιέρες και τεντζερέδια..
ΠΡΩΘΥ: Μη μου πεις πως ακούστηκε και κάτι για το Σαμαρά; συνοφρυώθηκε ο πρόεδρος για να ξεσπάσει: Ε ρε Καχριμάκη….Ε ρε Καχριμάκη…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Και πάλι δεν έγινα κατανοητός φοβάμαι. Το παραμικρό δεν ακούστηκε για τον Αντώνη! Και γι αυτό τον ψήφισα…Μη μας κρατάει κι ο Καχριμάκης απ΄ τα να μη πω…
ΠΡΩΘΥ: Ουφ! Δεν ξέρεις πόσο ανακουφίστηκα τώρα· μου είπε και θαρρώ πως το εννοούσε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Το σκέφτηκα από εδώ, το σκέφτηκα από εκεί κι είπα, μη ξεπέσουμε και μας βγει κανά όνομα για… πενταροδεκάρες. Μη μας χαρακτηρίσει κι ο ιστορικός του μέλλοντος ψιλικατζήδες… Άλλωστε, κάτι ξέρεις κι εσύ για κάτι πρώην δικά σας  καλόπαιδα!
ΠΡΩΘΥ: Εγώ δεν ξέρω τίποτα· είπε και σαφώς δεν το πίστευε, για να συμπληρώσει όμως με έξαψη: Γι αυτό είπα και στον προηγούμενο φίλο σου εδώ στου Μαξίμου, να ανοίξουμε το απόστημα όσο και αν ματώσουμε…Αλλά εγώ τα είπα, εγώ τα άκουγα..
ΒΑΣΙΛΗΣ: Σ΄ αυτό έχεις χίλια δίκια! Άμα έχεις τέτοιους φίλους, όπως ο προηγούμενος, τι να τους κάνεις τους εχθρούς;
ΠΡΩΘΥ: Και σε καλύπτει ιδεολογικά η Νέα Δημοκρατία; το ψιλο-ειρωνεύτηκε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ε, δεν υπόγραψα και κανά συμβόλαιο….θανάτου μαζί τους· του πέταξα και αισθάνθηκα σα βασιλιάς για τη δύναμη της ψήφου μου. Ακόμα πάντως, δεν τις είδαμε τις ιδέες του Αντώνη! Για την ώρα, είμαστε στα λουλούδια και στις ορχιδέες!
ΠΡΩΘΥ: Εσύ ωστόσο έχεις τη δική σου ιδεολογία· μου πέταξε διφορούμενα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ο καθένας μας στη Νέα Δημοκρατία έχει και μια διαφορετική ιδεολογία πρόεδρε. Δεν είμαστε ΠΑΣΟΚ εμείς να έχουμε όλοι την ίδια ιδεολογία…Νισάφι πια· πήρα τη ρεβάνς μου κι εγώ.
ΠΡΩΘΥ: Δε με χαλάει καθόλου κάτι τέτοιο σε πληροφορώ! Οι δυο μας, θα συνεχίσουμε να τα λέμε που και που. Και θα σε πείσουμε με τον καιρό, πως σε εμάς ανήκεις.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Να το ξεκαθαρίσουμε κι αυτό με την ώρα του· αναστέναξα. Γιατί οι καλοί λογαριασμοί, κάνουν τους καλούς φίλους.
ΠΡΩΘΥ: Κάτι μου κρύβεις.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εγώ ιδεολογικά πρόεδρε, είμαι ένας Νεοδημοκρατικός….Πασόκος· του πέταξα χαλαρά.
ΠΡΩΘΥ: Ορίστε;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ή ένας Πασοκικός Νεοδημοκράτης αν το προτιμάς· το χαβά μου εγώ.
ΠΡΩΘΥ: Και πάλι δεν κατάλαβα!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Πόσα ξέρεις πόσα ξέρεις...τον αποπήρα γαλίφικα.
ΠΡΩΘΥ: Γίνε λίγο πιο σαφής σε παρακαλώ· μου είπε ανυπόμονα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Το ξέρεις πως οι έξι στους δέκα δε σε ψήφισαν.
ΠΡΩΘΥ: Το ξέρω.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Το ξέρεις πως οι αντοχές του λαού έπιασαν πάτο.
ΠΡΩΘΥ: Αυτό κι αν το ξέρω.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Αυτό που πρέπει να σου θυμίσω, είναι αυτό που είχε γράψει κάποτε κι ο Μπρέχτ.
ΠΡΩΘΥ: Για θύμισέ μου ποιο απ΄ όλα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: «Είπαν πως η κυβέρνηση, έχασε την εμπιστοσύνη του λαού της. Και που το πρόβλημα δηλαδή, να φέρουμε έναν άλλο λαό στη θέση του;»
ΠΡΩΘΥ: Άσε μη το συνεχίζεις. Κατάλαβα!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Δώστο να το καταλάβει κι ο Καρατζαφέρης και μα την Παναγία θα σε ξαναψηφίσω!
ΠΡΩΘΥ: Στο θέμα μας· με επανέφερε στην τάξη. Το Νεοδημοκρατικός Πασόκος ή το Πασοκικός Νεοδημοκράτης πως κουμπώνει;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Να σου πω. Κατά πως πάνε τα πράγματα και λίγο πριν να φέρετε έναν καινούριο λαό στη θέση μας, θα μας συγκυβερνήστε για λίγο, εξ ….αδιαιρέτου με τη Νέα Δημοκρατία…Σωστά;
ΠΡΩΘΥ: Εγώ δεν κάνω σχόλια· μου είπε ξέπνοα. Για ….την οικονομία.. του χρόνου όμως, εσύ …συνέχισε τη σκέψη σου;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Επειδή λοιπόν βαρέθηκα να πέφτω απ΄ τα σύννεφα μια ζωή σ΄ αυτή τη χώρα, έγινα από βραδύς Πασοκονεοδημοκράτης για να κάνω και τον σχετικό κάζο στην παρέα μου! Όχι για πες μου σε παρακαλώ….Που είμαι λάθος;
ΠΡΩΘΥ: Θα δείξει· μου απάντησε σιβυλλικά.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Να σε πιω στο ποτήρι ήσουνα τις προάλλες, όταν είπες πως πρέπει να γίνετε αντιεξουσιαστές και να βρίζετε κι εσείς οι υπουργοί την εξουσία… Πολύ πλάκα θα έχει.
ΠΡΩΘΥ: Λες ε;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Κι από τότε, κορώνα στο κεφάλι μου το έχω το σλόγκαν…Μου θύμισες το παλιό καλό ΠΑΣΟΚ. Συμβόλαια με τους λαούς, κοινωνικούς μισθούς και τέτοια μπερεκέτια!
ΠΡΩΘΥ: Ναι αλλά μας βρίζεις λες!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ήπια· του απάντησα βιαστικά…Πολύ ήπια…Για αρχή.
ΠΡΩΘΥ: Τέλος πάντων….Και δε μου λες; Το δικό μου ΠΑΣΟΚ βρίζεις τώρα, ή.... κάποιο προηγούμενο;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Καλά επί Σημίτη, όταν φούσκωσα τις πιστωτικές μου κάρτες που σήμερα με πνίγουν, παίρνοντας δάνεια για να αγοράσω τις μετοχές της φουσκέξ απ΄το Χρηματιστήριο, όχι μόνο έβριζα το ΠΑΣΟΚ σας και την προκοπή του, αλλά το καταριόμουνα κι από πάνω…
ΠΡΩΘΥ: Φαίνεται έπιασαν οι κατάρες σου· ξεκαρδίστηκε στα γέλια….
ΒΑΣΙΛΗΣ: Μεγάλη υπόθεση η αλληλοκατανόηση· συμφώνησα μαζί του!
ΠΡΩΘΥ: Λοιπόόόόν κάτσε και γράψε ένα βιογραφικό μόλις κλείσουμε και που ξέρεις καμιά φορά; Αύριο μπορεί να γίνουμε και συνεργάτες…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Δεν το βλέπω· έπεσα ξαφνικά….Γιατί εγώ είμαι με το…. ρηχό ΠΑΣΟΚ. Μια ψήφο διαμαρτυρίας έριξα κι αυτό ήταν όλο. Θα βγάλει σπυριά το βαθύ ΠΑΣΟΚ σου!
ΠΡΩΘΥ: Κλείνοντας –συνέχισε επιτακτικά- κάτσε και στείλε μου το βιογραφικό σου και δεν το διαπραγματεύομαι άλλο. Τελεία!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ότι πεις πρώθυ μου! Ότι πεις! συμμαζεύτηκα με τη σειρά μου.
ΠΡΩΘΥ: Ώστε καταριόσουνα το ΠΑΣΟΚ του Σημίτη μου λες…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Κι όχι μόνο…Αλλά μιας και γνωριστήκαμε, θα σου πω και την τελευταία μου αμαρτία: Σήμερα, την είχες κι εσύ την τιμητική σου… Βέβαια!
ΠΡΩΘΥ: Νωρίς δεν είναι; μου πέταξε παγερά και με άδειο βλέμμα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Δηλαδή- αναδιπλώθηκα- για να βάζουμε και τα πράγμα στη θέση τους, από σπόντα ασχολήθηκα μαζί σου…Μ’ εκείνη η μπιρμπιλομάτα η Μπιρμπίλη που μου γύρισε τα μάτια μου σαν αυγά με τα τέλη κυκλοφορίας της τα έχω πάρει…
ΠΡΩΘΥ: Ε αυτά βρε Βασίλη, οι προηγούμενοι τα είχαν κανονίσει· εκτονώθηκε….
ΒΑΣΙΛΗΣ: Κι οι επόμενοι τα εισπράττετε όμως· ξεσπάθωσα...Και στο τέλος του χρόνου μάλιστα, για να πιάσει ταβάνι και το έλλειμμα των προηγούμενων…Ήμουνα νιος και γέρασα πρόεδρέ μου!
ΠΡΩΘΥ: Ξεστόμισες χοντρές βρισιές;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ε καλά τώρα….Τόσο χοντρές, που αν χηρέψει η θέση του αντιπροέδρου της κυβέρνησής σου, του Πάγκαλου ντε, θα παίζω χωρίς αντίπαλο για τη θέση…Ακούς Αρτεμάκη; Ζούγκλα το κάναμε!
ΠΡΩΘΥ: Τέλος πάντων. Αμαρτία ομολογουμένη που λέει κι ο λαός…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Βρε ο λαός σοφά το λέει…Αλλά τώρα που την ξανασκέφτομαι την αίτηση για γενικός γραμματέας, κιοτεύω. Δε θέλω να σου βάζω προβλήματα με τα βαθύ ΠΑΣΟΚ σου…Ποιός; Εγώ, το ρηχό ΠΑΣΟΚ…
ΠΡΩΘΥ: Μη σε νοιάζει. Εδώ ακολουθώ πιστά τη γραμμή του Ανδρέα. 
ΒΑΣΙΛΗΣ: Για θύμισε τη και σε μένα αυτή τη γραμμή…
ΠΡΩΘΥ: Μόνος μου αποφασίζω…Και την άλλη μέρα, τους ενημερώνω για το τι ακριβώς αποφάσισε το ΠΑΣΟΚ! μου είπε και κόντεψε να μου έρθει εγκεφαλικό με την τόλμη του…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Δηλαδή δικές σου είναι όλες αυτές οι αποφάσεις που εφαρμόζουν οι Υπουργοί σου;
ΠΡΩΘΥ: Οι καλές αποφάσεις, είναι όλες δικές μου· το διασκέδασε…..Οι κακές όμως, είναι όλες των Υπουργών μου…Και θα το δεις στην πράξη,  στην επόμενη αναδόμηση!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ε καλά τώρα. Που θα πέσει το μήλο; Κάτω απ΄ τη…
ΠΡΩΘΥ: Αχλαδιά· με πρόλαβε ο πρώθυ διασκεδάζοντάς το:  Ειδικά αν η μηλιά είναι πάνω σε κανά γκρεμό και τσουλήσει το μήλο…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Πρόεδρε, υποκλίνομαι!
ΠΡΩΘΥ: Λοιπόόόν πρέπει να κλείσουμε. Μη χαθούμε. Κι αυτό είναι δέσμευση!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Εμείς ο λαός; Ποτέ! Οι πρωθυπουργοί χάνονται συνήθως. Γιατί στις προεκλογικές συγκεντρώσεις ουρλιάζουμε: «Νάτος, νάτος ο πρωθυπουργός» αλλά κανά χρόνο  μόλις αργότερα ψαχνόμαστε με συνθήματα γηπεδικά του στύλ: «πούντος πούντος ο πρωθυπουργός»
ΠΡΩΘΥ: Όσο γι αυτό μην ανησυχείς!
ΒΑΣΙΛΗΣ: Άντε και καλό βόλι.
ΠΡΩΘΥ: Καλό βόλι; Σε ποιο πράγμα καλό βόλι;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Συγνώμη πρώθυ μου, στο γιό μου μίλησα. Σ΄ αυτόν που είναι στο 12ο έτος στη σχολή του… Επί δικιάς σου Υπουργίας ξεκίνησε.Έτσι για την Ιστορία...Άντε και καλό βόλι...

ΠΡΩΘΥ: Καλό βόλι γιατί;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Στον γιο μου μίλησα πρόεδρε. Που απόψε, θα τιμήσει με την παρουσία του και την 545η διαδήλωση της φοιτητικής του σταδιοδρομίας… Και για τα καλωσορίσματα και του Χρυσοχοϊδη,  ροβόλησε κατά  Σύνταγμα μεριά. Καταλαβαίνεις τώρα.

ΠΡΩΘΥ: Εγώ λέω να τον συμμαζέψεις το γιο σου· πήρε το αυστηρό του…Τα ταμεία είναι μαύρο χάλι. Δεν έχουμε λεφτά για άλλες αποζημιώσεις καμένων μαγαζιών.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Κι οι τσέπες της παρέας του γιου μου, άδειες είναι πρόεδρε· αναστέναξα βαθιά. Άρα, ούτε εσείς μήτε  κι εκείνοι έχουν να χάσουν τίποτα.
ΠΡΩΘΥ: Για το καλό του παιδιού σου το είπα εγώ.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Αν προσπαθείς να με πείσεις, πως ένα χρόνο νωρίτερα ήταν διαφορετικό το καλό του, άδικα το πολεμάς· αναστέναξα.
ΠΡΩΘΥ: Εσύ ξέρεις· μου απάντησε σιβυλλικά.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Να ρωτήσω κάτι τελευταίο: Θα μπορούσα να τα λέω έτσι χαλαρά που και που και με τους Υπουργούς σου στο τηλέφωνο;
ΠΡΩΘΥ: Μη μου βάζεις ιδέες τώρα ντε· απάντησε αργά και χαμογελαστά…Άσε να το σκεφτώ λίγο και τα ξαναλέμε…Ποιόν Υπουργό θα διάλεγες πρώτο όμως;
ΒΑΣΙΛΗΣ: Τη Μάγια την Τσόκλη· του πέταξα αυθόρμητα!
ΠΡΩΘΥ: Μα δεν είναι υπουργός η Τσόκλη· εναντιώθηκε…
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ούτε και βουλευτής ήτανε· του υπενθύμισα. Αλλά την έκανες κι απ’ αυτό…Ένα απλό ρουσφετάκι σου ζητάω κι εγώ ο έρμος, έτσι για σεφτέ…
ΠΡΩΘΥ: Έλα, έλα σοβαρέψου· με αποπήρε.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Συγνώμη· αναδιπλώθηκα ταχύτατα.
ΠΡΩΘΥ: Στο επανιδείν. Και να προσέχεις.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Ελπίζω να τα ξαναπούμε.
ΠΡΩΘΥ: Να είσαι σίγουρος! Καληνύχτα.
ΒΑΣΙΛΗΣ: Σ΄ αυτή τη χώρα, εξαρτάται αποκλειστικά από σένα, ακόμα  κι αυτό. Εκείνο που θέλω, είναι απλά να το λογαριάζεις στα μέτρα σου. Καληνύχτα! 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου